Även idag var det alltså praktikåkning med ER1. Vi fick en andra chans att lyckas med alla körningar idag eftersom det var exakt samma arbetspass som det skulle ha varit igår.
Det gick dock åt skogen även idag. Elevens pasståg från Linköping till Eskilstuna kom inte iväg i rätt tid och därmed skulle inte eleven hinna till vår avgång. Det fick därmed bli pass med en X2-a till Älvsjö precis som igår.
Jag tog en X12-a till Eskilstuna och åkte sedan pass med ER1-an vi skulle ha kört till Älvsjö. Ordinarie föraren fick köra.
I Älvsjö träffade jag min elev. Det skulle bli dygnsklargöring även idag, men först hann vi med att äta varsin nygrillad hamburgare som det bjuds på på fredagarna på ”Camp Älvsjö”.
Efter att klargöringen var utförd startade vi om fordonet – en så kallad batterikontaktorreset – för att få allt att fungera som det skulle.
Sen ringde vi Fjärren och fick köra bort till Flemingsberg. Vid kvart i två blev det avgång och sedan avverkades uppehållen i Södertälje Syd, Vagnhärad, Nyköping och Kolmården ett efter ett.
Idag var det inget skredvarningslarm så vi ankom till spår 3b på Norrköping C planenligt vid halv fyra.
I och med detta var vi färdiga för dagen. Vi stängde dörrarna och avaktiverade förarhytten innan vi lämnade fordonet. Det skulle stå en timme innan avgång tillbaka mot Flemingsberg, men då var det en annan förare som skulle köra.
Vi önskade varandra trevlig helg och skiljdes åt. Nu väntar examinering på måndag för eleven.
Jag hade precis missat en Regina så jag fick vänta nästan en timme på en X12-a som jag kunde åka hem med.
Halv sju steg jag av på Västerås C och efter att ha bytt om gick jag hem.