Torsdag

Från början var det tänkt att jag och en kollega skulle köra fyra multipelkopplade ER1-or under dagen, men det blev ändrat igår eftermiddag.

Jag fick vara reserv istället i Västerås och skulle då förhoppningsvis få den lugna dagen på kontoret som jag trodde jag skulle ha fått igår.

Min instruktörskollega och jag gick igenom utbildningsplaner för ER1-kurserna som vi ska hålla under hösten. Jag hann byta mina lösenord i datasystemen och kunde också gå igenom lite annat.

Det var lugnt fram till klockan två då Fordonsledningen ringde och undrade om jag kunde hämta en X40 som varit på hjulsvarvning. Jag beställde taxi och åkte ut till verkstaden en bit utanför Västerås.

Där gjorde jag en säkerhetsklargöring och körde sedan ut till spår 4 i Tillberga. Efter att ha kört ner till Västerås parkerade jag på spår 7 på bangården bredvid Centralen.

Precis när jag var klar ringde jobbtelefonen igen. Det var Operativa Personalplaneringen som ville ha hjälp med att köra ut en X40 till depån vid sextiden. Det skulle alltså bli några timmars övertid för mig men det var ok.

Jag fick lite rast i Personallokalerna där jag tog en kopp kaffe och pratade med kollegor. Strax före klockan sex stod jag och väntade vid spår 3 när en kollega rullade in med direkttåget från Stockholm. Det var en X40-mult så jag gick in i en av mitthytterna och kopplade isär fordonen.

Kollegan som kört tog hand om den bakre X40-an som skulle gå tillbaka till Stockholm om drygt en kvart. Ombordarna synade igenom fordonet som gått främst och när det var klart körde jag till depån och parkerade på anvisat spår.

Det blev taxi tillbaka till Centralen och klockan hade precis passerat halv sju när jag gick för att byta om.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

6 − 2 =

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.