Onsdag

Idag var det start redan vid kvart i sex på morgonen. Klockan sex hade jag stigit ombord i en ER1-a för att åka med till Eskilstuna.

Väl framme gick jag direkt ner till uppställningsbangården. Där på spår 36 stod en av de grå X12-orna. Jag gjorde en dygnsklargöring och sedan var det hög tid att köra upp till spår 2 på Eskilstuna Central.

Jag bytte ände och var sedan klar för avgång. Vid tjugo över sju stängde jag dörrarna och så åkte vi iväg.

Efter sedvanliga uppehåll i Kvicksund och Kolbäck stannade vi på spår 2 i Västerås fem i åtta. Efter att det var synat och klart körde jag ut och parkerade fordonet på spår 6 på bangården bredvid Centralen.

Nu hade jag en halvtimmes rast i Personallokalerna.

Klockan nio gick jag ner till en X40-mult på spår 2. Drygt en kvart senare lämnade vi Västerås med kursen inställd på huvudstaden.

Efter en lugn och helt problemfri resa ankom vi till spår 15 på Centralstationen i Stockholm ett par minuter före tidtabell vid tio över tio.

Ombordaren och jag hjälptes åt att syna vagnarna och därefter kunde jag köra ut till Hagalund. Jag behövde inte köra genom toatömningen utan fick direkt köra in på spår 10 i Nya Vagnhallen. Där parkerade jag och gick sedan till Personallokalerna för att ha lunchrast.

Klockan tolv var jag på väg ut till samma X40-mult som fortfarande stod kvar på spår 10. Jag gjorde en säkerhetsklargöring och när allt var klart körde jag ner till spår 15 på Centralen igen.

Kvart över ett var det dags att åka i väg. Det var lugnt och problemfritt även i den här riktningen.

Femtiofyra minuter senare stannade jag på spår 5 i Västerås. Jag lämnade över till en Göteborgsförare som nu skulle fortsätta hela vägen hem.

Mitt sista arbetspass för i år var nu avklarat och jag kunde därmed gå hem för att fira nyår.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.