Fredag

Nu fick jag köra själv i alla fall. Strax före klockan tio började passet och då hade jag varit på plats ett tag för att fika lite.

Vid tio över tio stod jag nere vid spår 5 när en X40-mult från Stockholm stannade. Jag installerade mig i förarhytten och snart var vi på rull igen.

Knappt fyra timmar senare efter en i stort sett problemfri resa och efter uppehåll i Köping, Arboga, Örebro C, Örebro S, Kumla, Hallsberg, Laxå, Töreboda, Skövde, Stenstorp, Falköping, Herrljunga, Vårgårda och Alingsås ankom vi till spår 6 på Göteborg C. Det är inte för inte som de här tågen kallas “Här och där”-tågen – de stannar verkligen här och där!

Nu väntade en och en halv timmes rast i Personallokalerna och jag åt min matlåda, drack kaffe och tog det lugnt.

Vid halv fyra var jag ute vid spår 6 igen där samma X40-mult stod – nu var den nytvättad och nystädad.

Klockan fyra stängde ombordaren dörrarna och vi kunde lämna Västkusten för den här gången. Det var uppehåll på samma ställen i den här riktningen och allt flöt på utan problem.

Vi fick stanna för möte med ett sent loktåg utanför Örebro och tappade då drygt fem minuter. Vid tio i åtta stod vi på spår 1a på Västerås C och jag lämnade över till den väntande kollegan som skulle köra vidare.

Därmed var dagens arbete över och jag kunde gå för att byta om.

Nu väntar en ledig långhelg och nästa arbetspass är på tisdag.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

2 × 2 =

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.