Tisdag-onsdag

Jag skulle ha jobbat natt med provkörning av ER1 men i måndags kväll fick jag besked om att det var inställt på grund av banarbete. Därför blev det två dagpass istället.

Gårdagen ägnade jag åt att planera uppföljningar för onsdagen och torsdagen och så gick jag igenom och såg till att min provkörningspärm var uppdaterad med alla nu gällande dokument. Det blev även lite annat administrativt arbete innan jag gick hem.

Idag blev det uppföljning av en kollega i Fagersta så kvart i elva satt jag för att åka norrut i en X14. Det skulle bli tredje gången gillt med den här uppföljningen eftersom jag vid de två tidigare tillfällena ganska akut fått andra uppdrag.

Vid halv ett började kollegan och vi träffades i Personallokalen i Fagersta. Efter förberedelserna var det dags att gå bort till järnvägsstationen vid tio över ett. Vi bytte av en X14 på väg från Ludvika när den stannat på spår 3. En timme senare stod vi på spår 4b i Västerås där en väntande kollega tog över.

Vi gick upp till Personallokalerna men det blev inte lång tid där innan det var dags att boka taxi för att åka ut till verkstaden i utkanten av stan. Där blev det klargöring av en X14. När vi var färdiga körde vi ner till spår 4b på Centralen. Vid fem över fyra stängde kollegan dörrarna och så var vi på väg.

Det här tåget hade Skinnskatteberg som slutstation och dit ankom vi vid fem i halv sex. Där bytte vi ände och efter tio minuter var det dags att avgå tillbaka till Fagersta C. En kvart senare stod vi på spår 3 i Fagersta och där lämnade vi över till kollegan som skulle köra bort till Fagersta N.

Det betydde att uppföljningen var klar med gott resultat och att kollegan slutade för dagen. Jag gick bort till Personallokalen för att ta en kaffe innan jag en halvtimme senare steg ombord i samma X14 när den återvände från Fagersta N. Den liftade jag med till Västerås och väl framme där vid kvart över sju var det hög tid att gå för att byta om och sedan ta sig hemåt.