Onsdag

Jag hade tänkt ha en uppföljning även idag, men igår blev jag kontaktad av vår ER1-provkörningsplanerare som ville att jag skulle bistå tillverkaren med tester inne på verkstadsområdet istället.

Strax efter klockan åtta gick jag genom grinden ute på verkstaden en bit utanför Västerås och efter lite letande hittade jag tillverkarens tekniker som jag skulle hjälpa. Dock var inte fordonet klart ännu då underleverantörens personal höll på med installationsarbete gällande tågskyddssystemet.

Så jag fick sitta och vänta på att de skulle bli klara. Vi kunde dock göra lite tester på ett av de andra fordonen. Det var motorerna och varvtalsövervakningen som skulle verifieras på en av de tre motorboggierna, så teknikern kopplade ur alla motorer utom en och så fick jag köra framåt 50 meter. Vi upprepade samma sak med den andra motorn på samma boggi och därefter bytte jag hytt och så gjorde vi samma sak genom att köra tillbaka till utgångspositionen.

Något mer hände inte under dagen utan det blev mest väntan och då passade jag på att läsa nya dokument och bestämmelser. Klockan tre meddelade teknikern att jag kunde åka hem eftersom det inte skulle hinna bli några tester idag.

Imorgon ska jag tillbaka dit igen och då ska vi förhoppningsvis kunna köra lite tester.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

åtta + tio =

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.