Då var det dags att följa upp en förarkollega igen. Arbetspasset startade halv fem på morgonen med uttag av tågorder och fordonslistor och efter det följde dygnsklargöring av en X50-Regina på spår 9 på bangården bredvid Centralen.
Vid halv sex blev det avgång från spår 4b och tio i åtta stannande vi på spår 4 på Linköping C efter en problemfri resa. Vi körde bort och parkerade fordonet vid verkstaden. Sedan var det en och en halv timmes rast i Personallokalerna.
Vid halv tio gick vi tillbaka till verkstaden och där stod nu en av de blå X12-orna och väntade på att få bli dygnsklargjord. När det var avklarat körde vi fram till spår 3 och därifrån avgick vi punktligt vid tio över tio.
Inte heller i den här riktningen uppstod några problem och vid fem i halv ett hade vi stannat på spår 2 i Västerås, där vi blev avbytta.
När vi gick upp till Personallokalerna tyckte vi båda att allt fungerat som det ska och givetvis blev uppföljningen godkänd.