Förra veckan blev det lite blandad kompott – dock ingen tågkörning. Måndag och tisdag var det kontorsjobb.
I onsdags hade jag min periodiska hälsokontroll och jag blev godkänd även denna gång. Nu blir det hälsokontroll varje år i fortsättningen.
I torsdags var jag elev eftersom det var dags för den årliga Beredskapsfortbildningen. I den ingår bland annat evakuering, brand och HLR (hjärt-/lungräddning).
Sedan följde en ledig dag, men jag gick till jobbet strax före lunch i alla fall. Det var sista arbetsdagen för en av mina instruktörskollegor och vår instruktörssamordnare samt vi övriga instruktörer i Västerås var ut och åt lunch tillsammans. I helgen var jag ledig.
Dagens arbetspass bestod av ett reservpass mellan halv åtta och halv fyra. När jag hade bytt om till uniform strax efter klockan sju i morse såg jag att jag redan hade fått ett uppdrag.
Det saknades en förare på en X40-mult från Stockholm. Till Västerås fick en förare köra som egentligen skulle ha åkt pass med tåget. Jag tog över när tåget ankommit till spår 5 i Västerås vid tio över åtta och körde vidare.
När vi stannat i Hallsberg på spår 3 vid halv tio lämnade jag över till föraren som skulle fortsätta till Göteborg.
Nu hade jag rast i 40 minuter innan jag skulle åka pass tillbaka till Västerås igen. På grund av ett banarbete under dagtid mellan Örebro och Arboga var det bussersättning däremellan. Snabbaste vägen var istället att åka ER1 till Flen och där byta till en annan ER1-a mot Västerås.
Fem i halv ett steg jag av när vi stannat på spår 3b på Västerås C. Nu gick jag upp till Personallokalerna för att äta min matlåda.
Resten av arbetsdagen tillbringades med att sitta i vårt instruktörsrum och gå igenom mailskörden och planera lite framtida uppdrag.
När klockan passerat halv fyra kunde jag byta om och sedan gå hem.