Redan vid halv fyra gick jag ner till receptionen för att checka ut och hämta min frukostpåse. Därefter gick jag till Personallokalerna i järnvägsstationen för att äta densamma.
Efter att ha tagit ut en färsk fordonslista var det dags att gå ner till depån. På spår 14 vid sidan av verkstadshallen stod min ER1-a och väntade.
Jag satte direkt igång med dygnsklargöringen. När jag var färdig närmade sig klockan fem och jag kunde köra upp till spår 2 på Eskilstuna C.
Där bytte jag ände och gjorde allt klart för avgången. Det fanns tid kvar att gå upp till Personallokalerna för att hämta en kopp kaffe.
Vid halv sex blev det så avgång och vi åkte iväg. Resan gick norrut och uppehållen var de sedvanliga – Kvicksund och Kolbäck – innan vi ankom till Västerås vid fem över sex.
Där hade vi en kvarts uppehåll och då gick jag upp till Personallokalerna för att hämta en påtår.
Tjugo över sex fortsatte vi norrut och efter uppehållet i Ransta rullade vi in till spår 2 i Sala enligt tidtabell.
Jag bytte ände igen och så var det bara att invänta avgångstiden.
Fem över sju tryckte jag på knappen så att bommarna skulle fällas borta vid bilvägen och så slog signalen om till grönt.
Nu återstod bara körningen ner till Västerås och knappt tjugofem minuter efter avgången från Sala stannade jag på spår 5 på Centralen i Västerås.
Jag lämnade med varm hand över till kollegan som skulle fortsätta ner till Linköping och gick för att byta om.
Nu hade det nära nog gått 11½ timme sedan jag började i går kväll och jag kunde med gott samvete promenera hemåt.