Måndag

Egentligen skulle jag ha börjat strax före klockan fem i morse, men eftersom jag måste ha elva timmars dygnsvila så kunde jag börja först vid halv sex. Därför fick jouren ta hand om min dygnsklargöring av en X40 och köra ner den till Centralen.

Strax före klockan sex gick jag ner till spår 4b och snart kom kollegan ner med en trevagnars X40. Jag tog över och gick till andra änden för att ta plats i förarhytten.

Tio över stängde ombordaren dörrarna och så kunde vi åka iväg. Det här var morgonens andra avgång mot Göteborg och jag skulle köra till Hallsberg.

Körningen rullade på med uppehåll i Köping, Arboga, drygt 10 minuter på Örebro C, Örebro Södra och Kumla innan vi ankom spår 3 i Hallsberg enligt tidtabell vid fem över halv åtta.

Jag blev avbytt och gick till Personallokalerna i stationshuset för att ha ungefär 40 minuters rast.

Kvart över åtta var det dags att gå ut till spår 5b där en trevagnars X40 från Göteborg snart dök upp. Jag bytte av föraren och så var vi på väg igen.

Det var uppehåll på samma ställen i den här riktningen och nu var det drygt 15 minuters uppehåll på Örebro C.

Vid kvart i tio stannade vi på spår 1a i Västerås och jag lämnade över till en Hagalundsförare som fick fortsätta till Stockholm.

I och med detta hade jag jobbat klart för dagen och det var bara att gå och byta om. Sedan kunde jag promenera hemåt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.