Jag gick hemifrån vid tjugo i sju och bytte som vanligt om när jag kom till Centralen. Efter inblåsning samt uttag av fordonslistor och körorder var det snart dags att gå ner till spår 5.
En av de grå X12-orna var på ingång från Sala. Jag bytte av kollegan som kört och vid fem över halv åtta bar det sen iväg. Idag var siktet inställt på Linköping.
Det blev en lugn resa utan konstigheter. Helt enligt tidtabell rullade vi in till spår 3 på Linköping C vid tio i tio. När resenärerna lämnat tågsättet och syningen var klar körde jag bort och parkerade vid verkstaden precis som vanligt.
Jag gick till Personallokalerna för att äta min matlåda och pratade sedan ett tag med vår Instruktörsplanerare.
Kvart i tolv stod jag vid spår 3 på järnvägsstationen där snart en Regina från Sala skulle ankomma. Jag tog över fordonet och bytte ände.
Efter att förberedelserna före färd var avklarade inväntade jag avgångstiden. Vid fem över tolv gav ombordaren signalen ”avgång” och så var vi på väg.
Det var inte så många resenärer som skulle åka med den här avgången, så även i den här riktningen blev det en lugn och fin resa.
Fem i halv tre stannade vi på spår 2 i Västerås och jag lämnade över till en kollega som fick fortsätta till Sala.
Nu hade jag drygt en timmes rast och då tog jag det lugnt i Personallokalerna och pratade med kollegor.
Sista insatsen för dagen var vid kvart i fyra då en X40-mult ankom till spår 1a. Jag bytte av föraren som kört från Göteborg och fortsatte snart mot huvudstaden.
Femtiofem minuter senare stannade vi på spår 13 på Stockholm C. Jag bytte ände och gjorde mig klar för återfärden.
Kvart över fem lämnade vi Centralstationen och efter de sedvanliga uppehållen i Sundbyberg, Bålsta och Enköping ankom vi till spår 5 i Västerås vid tio över sex.
Jag lämnade tillbaka tågsättet till samme förare, som efter att ha haft sin rast i Västerås nu skulle köra tillbaka till Göteborg.
I och med detta var dagens arbete över och jag gick för att byta om.