Efter två kontorsdagar i hemmet med dokumentläsning, e-postande och digitala möten var det dags att bege sig ut i verkligheten idag.
Jag gick hemifrån strax efter halv sju och bytte om till uniform när jag kommit till Centralen.
När jag tagit ut körorder och fordonslista var det dags att beställa taxi för att ta mig ut till verkstaden en bit utanför Västerås.
ER1-an stod fortfarande inne i verkstadshallen så jag tog en kopp kaffe i lunchrummet i väntan på att växlingspersonalen skulle bogsera ut fordonet.
När fordonet stod på bangården utanför verkstadshallen och var uppstartat började jag med min klargöring. Sen var det dags att växla ut till spår 4 i Tillberga.
Precis som för två veckor sedan var det här en leveranskontroll av den nu senast levererade ER1-an. Som brukligt är vid sådana här tillfällen medföljer personal från både köparen och tillverkaren.
Strax före nio begav vi oss iväg mot Västerås C. Där bytte vi ände och kunde snart köra mot huvudstaden. I Enköping och Bålsta stannade vi och öppnade dörrarna för att se att allt fungerade som det skulle.
Vi utförde även bromstester – så kallade retardationskontroller – och ett accelerationstest för att se att allt var ok.
Vi ankom till spår 16 på Stockholm C och bytte ände för att kunna köra tillbaka.
Strax före klockan tolv var vi tillbaka på bangården utanför verkstadshallen i Tillberga efter en helt problemfri tillbakafärd. Därmed var min insats för dagen fullgjord och jag tog taxi tillbaka till Västerås.
Där bytte jag om och gick sedan hem.