Andra praktikdagen började även den klockan åtta och jag tog samma tåg till Stockholm som jag gjorde igår.
Vi skulle köra samma avgång som i går och därför gick vi ner till spår 17 vid kvart i nio. Där stod ER1-multen och väntade.
Fem i nio gav ombordaren signalen avgång och vi lämnade Stockholm C. Strax före klockan tio rullade vi in till spår 2 i Eskilstuna. Vi kopplade isär fordonen men idag skulle vi ta hand om det bakre fordonet så vi lämnade över till den väntande kollegan som skulle fortsätta till Arboga.
Vi körde sedan ner till depån och parkerade på anvisat spår. Innan vi lämnade fordonet ägnade vi lite tid åt att repetera vissa saker och rätade ut några frågetecken som eleverna hade.
När de var nöjda gick vi till Personallokalerna för att ha lunchrast.
Strax före klockan ett stod vi vid spår 2 när en ER1-a från Stockholm ankom. Vi bytte av körläraren med elev som kört och installerade oss i förarhytten. Nu körde vi till Arboga där vi bytte ände.
Fem över halv två blev det avgång och nu körde vi hela vägen till Stockholm. Körningen gick utmärkt och inga konstigheter dök upp.
Vi ankom till spår 19b på Stockholm C vid fem över tre och när vi lämnat över till föraren som skulle ha fordonet kunde vi tacka varandra för de här två dagarna. Jag önskade eleverna lycka till på examineringen i morgon och så skiljdes vi åt.
Jag hann med en kopp kaffe i Personallokalerna innan det var dags att gå ner till spår 16 för att hoppa in i en X40 och lifta med den hem.