Precis som de två senaste dagarna stod uppföljning på dagens program. Nu var det en kollega som började vid kvart i fem på morgonen som jag skulle åka med.
Vi tog taxi ut till depån och där väntade en trevagnars X40 på att få bli dygnsklargjord. När kollegan var färdig körde vi ner till spår 3 på Centralen, där vi bytte ände.
Klockan tio över sex stängde ombordaren dörrarna och vi rullade iväg. På grund av ett par försenade tågmöten och lite spårhalka låg vi snart efter i förhållande till vår tidtabell.
När vi vid kvart i åtta stannade på spår 5a i Hallsberg var förseningen uppe i dryga tio minuter.
Vi gick till Personallokalerna för att ha en halvtimmes rast och då passade jag på att äta lite medhavd frukost.
Fem i halv nio stod vi ute vid spår 5b då en trevagnars X40 ankom. Vi bytte av föraren som kört från Göteborg och snart var vi på väg hemåt.
Vid kvart i tio hade vi stannat på spår 1a på Västerås C och vi lämnade över till den väntande föraren som skulle fortsätta mot huvudstaden.
Dagens uppföljning var godkänd vilket jag meddelade kollegan när vi skiljdes åt. Jag gick hem efter att ha bytt om.