Torsdag

Andra dagen med ER1-provkörning innebar start två timmar tidigare på morgonen. Redan vid fem i halv sex hade jag satt mig i en X12-a för att åka till Eskilstuna.

Vid kvart i sju började jag klargöra ER1-an och strax före halv åtta körde vi upp till Eskilstuna C. Idag skulle vi köra via Västerås och Bålsta till Bro först. Det var precis samma upplägg som igår fast jag körde en av de andra två ER1-orna som ingår i de här provkörningarna.

I Bro bytte vi ände och sedan bar det av tillbaka via Västerås och Eskilstuna och bort till Södertälje. Där blev det en halvtimmes rast innan vi körde tillbaka till Eskilstuna igen.

Det hela avslutades med ytterligare en vända bort mot Södertälje. Dock fick vi inte köra ända fram dit nu då en av de andra ER1-orna redan var där. Annars hade vi helt blockerat de båda spåren som leder mot Svealandsbanan (Eskilstuna). Vi fick alltså vända tillbaka från Almnäs som är sista driftplatsen före Södertälje.

Strax före halv tre rullade vi tillbaka in till depåområdet. Där parkerade vi på samma ställe som ER1-an stod på i morse. Jag gick tillbaka till Eskilstuna C och hann precis med en X12-a som skulle gå tillbaka till Västerås.

När den stannat på spår 3b på Västerås C fem i halv fyra steg jag av och gick till omklädningsrummet.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

tre − 2 =

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.