Tisdag

Det fanns inga provkörningar av ER1 idag så jag fick vara reserv mellan nio och fem istället.

Klockan tio ringde Operativa Personalledningen och sa att Fordonsledningen ville ha hjälp med att köra en X40 till Arboga.

Jag tog taxi ut till depån och började dygnsklargöra en trevagnars X40. När jag var färdig fick jag köra ut från depån och bytte sedan ände för att kunna köra västerut.

Ungefär 25 minuter senare rullade jag in till spår 1 på Arboga station. Jag fällde upp koppelkåpan och efter några minuter ankom en tvåvagnars X40 från Eskilstuna. Föraren körde ihop de bägge fordonen och multipelkopplade.

Vi kollade att allt var ok och att fordonen trivdes med varandra. Det var fortfarande nästan en timme till avgång så vi gick för att äta lunch.

Väl tillbaka på stationen kollade vi att allt fortfarande var ok, vilket det var. Därmed var mitt uppdrag slutfört och jag kunde åka pass med en X40 från Göteborg för att ta mig tillbaka till Västerås.

Där fortsatte min reservtid men det var helt lugnt, så när klockan slog fem kunde jag gå och byta om och sedan gå hem.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

18 − 10 =

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.