Onsdag

Idag var det start klockan elva, så det blev lite sovmorgon i alla fall. Efter att ha blåst in mig, fikat samt tagit ut tågorder och fordonslistor gick jag vid kvart över ner till spår 4b där en kollega rullade in med en X14 från Fagersta. Jag bytte ände och förberedde mig för körning.

Kvart i tolv slog signalen om till kör och jag stängde dörrarna. En timme senare gick de sista resenärerna av vid Fagersta Norra och ombordaren och jag kunde köra tillbaka till Fagersta Central och parkera på spår 1. Sen gick vi till Personallokalen för att ha rast.

Tio i två gick vi tillbaka till fordonet och väl på plats kunde vi köra bort till Fagersta Norra igen där jag bytte ände. Kvart över var det dags att avgå och en timme senare stod vi åter på spår 4b på Västerås C efter en problemfri resa.

Nu väntade nära nog en timmes rast i Personallokalerna och då passade jag på att äta min matlåda.

Vid halv fem gick jag ner till en X51-Regina som en kollega kommit med en stund tidigare. Det var dags för andra delen av dagens pass och nu skulle det bli ett varv på Ludvika.

Kvart i fem var det dags att köra iväg och resan norrut flöt på helt utan konstigheter. Strax före halv sju stannade vi på spår 2 i Ludvika och det var bara en minut efter tidtabell. Jag bytte ände, hann med ett toabesök och hämtade en kopp kaffe och så kunde vi lämna Ludvika tio minuter efter ankomst.

Även körningen söderut gick bra och vid kvart över åtta rullade vi in till spår 4b i Västerås. Jag lämnade över till kollegan som skulle köra upp till Ludvika igen och ha överliggning där. Själv gick jag till omklädningsrummet för att byta och och därefter gå hem.

Imorgon har jag en kontorsdag.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.