Ännu tidigare start i morse – redan klockan fyra – och när jag ätit min frukost och fikat lite samt tagit ut fordonslistor och tågorder var det dags att åka taxi ut till depån. En kollega som också började tidigt följde med i taxin.
Väl framme började jag klargöra min X40 och ungefär en halvtimme senare var jag klar att köra ner till spår 5 på Centralen. Jag bytte ände och gjorde mig klar för avgång.
Tjugo över fem stängde ombordaren dörrarna och så kunde vi rulla iväg. Destinationsskyltarna visade Göteborg men så långt skulle inte jag köra. Efter uppehåll i Köping, Arboga, Örebro C, Örebro S samt Kumla ankom vi till spår 2 på Hallsbergs järnvägsstation vid tjugo i sju. Jag lämnade över till kollegan från Göteborg som skulle köra resten av sträckan och gick till Personallokalerna i stationshuset för att ha drygt en timmes rast.
Vid halv nio stod jag på plattformen vid spår 5b då en ungefär tio minuter sen X40-mult rullade in. Jag bytte av föraren som kört från Göteborg och snart var vi på väg. Drygt en timme senare stannade vi på spår 1a på Västerås C och jag blev avbytt av en Hagalundskollega som skulle fortsätta till huvudstaden.
Då klockan närmade sig tio på förmiddagen hade jag bytt om och var på väg hemåt.