Även idag skulle det bli två varv på Bålsta. Strax före fyra på eftermiddagen hade jag tagit ut fordonslistor och tågorder och så beställde jag taxi för att åka ut till depån.
Där började jag dygnsklargöra en trevagnars X40. När allt var klart var det dags att avgå som tjänstetåg (utan passagerare) från depån till Bålsta. Jag plockade upp ombordaren när jag passerade Västerås Central. Vid fem i halv sex stod vi på spår 1 i Bålsta och där fick jag byta ände. En kvart senare stängde ombordaren dörrarna och så var vi på väg.
Efter uppehållet i Enköping var vi framme på spår 4b på Västerås C vid tio över sex och jag kunde lämna över till kollegan som skulle köra vidare till Ludvika och sedan sova där.
Nu hade jag drygt en timmes rast och då gick jag och köpte mat som jag sedan åt i Personallokalerna.
Vid halv åtta var det dags att gå ner till spår 1a för att ta över en X40-mult från Göteborg. Jag installerade mig i förarhytten och efter någon minut var vi på väg mot Bålsta. När vi stannat på spår 1 lämnade resenärerna tågsättet och gick ned för trapporna till de väntande bussarna. Jag bytte ände och förberedde avgången och så var det bara att gå ner till Rastlokalen (bussen) och ta en kaffe.
Vid tio i nio var det dags för avgång och knappt en halvtimme senare öppnade jag dörrarna när vi stannat på spår 4 på Centralen i Västerås. När ombordarna synat igenom vagnarna kunde jag köra bort till depån och parkera på anvisat spår.
Sen var det bara att beställa taxi tillbaka till Centralen och efter att ha bytt om gick jag hemåt i regnet.