Samma pass som i tisdags fanns på mitt schema idag. Det var alltså start vid halv tre och en halvtimme senare var jag på väg ut till spår 6 vid Västerås C där min X12-a stod parkerad. Efter att ha gjort en säkerhetsklargöring var det dags att tuffa i väg mot Eskilstuna som tjänstetåg.
Framme på spår 3 på Eskilstuna C bytte jag ände och förberedde så att allt var klart för avgången. Sedan gick jag till Personallokalerna för att ta en kopp kaffe.
Vid tjugo över fyra lämnade vi Eskilstuna bakom oss och efter uppehåll i Kvicksund och Kolbäck ankom vi till spår 2 på Västerås C ett par minuter före tidtabell. Jag lämnade över till föraren som skulle köra tillbaka mot Eskilstuna och gick till Personallokalerna för att äta min matlåda.
Strax före klockan sex gick jag ner till spår 2 igen där det nu stod en X40-mult. Jag tog plats i förarhytten och gjorde mig klar. Tio över sex stängde ombordaren dörrarna och så var vi på väg mot huvudstaden. Drygt femtio minuter senare öppnade jag dörrarna när vi stannat på spår 7 på Centralen i Stockholm. Ombordaren och jag synade genom vagnarna från varsitt håll och när det var klart stängde jag dörrarna. Sedan kunde jag köra ut till Hagalund där det som vanligt blev toatömning. Jag lämnade sedan fordonen på spår 12 inne i Nya Vagnhallen och tog därefter en kaffe i de tomma Personallokalerna.
Åkte pendeln från Ulriksdal ner till Centralen och fem över halv nio stannade en X40-mult från Göteborg på spår 4. Jag bytte av föraren och gick till andra änden för att göra allt klart för avgång. Det var ungefär en halvtimme kvar och därför hann jag med ett toalettbesök och en kopp kaffe i Personallokalerna innan det var dags att gå ner igen.
Fem i halv tio rullade vi i väg och inga konstigheter inträffade längs vägen. Vi rullade in till spår 1a på Västerås C någon minut före tidtabell. När ombordaren kollat att tågsättet var tomt återstod bara att köra ut till depån och parkera på anvisat spår och sedan ta taxi tillbaka till Centralen.
Nu väntar en ledig helg.