på gårdagen blev det alltså idag, så det var start vid tolvtiden igen.
Idag bestod tågsättet av två multipelkopplade trevagnars X40-or – igår var det en trevagnars och en tvåvagnars X40 – så det var en vagn extra idag. Allt gick smärtfritt och smidigt hela vägen ner till Göteborg. Vi rullade in till spår 7 på Göteborg C exakt enligt tidtabell vid fem i halv fem.
Efter en timmes rast i Personallokalerna då jag ätit matlådan och fikat var det dags att gå tillbaka ut till spår 7 där samma tågsätt stod kvar. Städpersonalen var i princip klara efter att ha gjort fint i hela tågsättet när jag tog förarhytten i besittning. Efter att ha skyltat upp med vagnsnummer och destination öppnade jag dörrarna så att de väntande resenärerna kunde äntra vagnarna.
Tio i sex rullade vi i väg och lämnade Göteborg bakom oss för den här gången. Inte heller nu inträffade några avvikelser utan allt gick som planerat.
Till Västerås C och spår 1a ankom vi nån minut före tidtabell vid fem över halv tio, där jag kunde lämna över till en Hagalundskollega som jag även gått lokförarutbildningen tillsammans med.
Därmed var dagens pass fullgjort och det som återstod var bara att byta om och åka hem. I morgon är jag ledig, men på måndag är det jobb igen.