natt i Ludvika väntade igår kväll, så det blev start igen vid niotiden på kvällen.
Det var i princip en direkt repris av gårdagens körning till Ludvika. Möjligen var jag lite mer avslappnad nu när jag visste lite mer om hur det var att köra sträckan.
I Fagersta kom lokaltågklareraren ut med en säkerhetsorder som jag fick kvittera att jag mottagit och det var premiär för mig – normalt får man säkerhetsorder per telefon från Fjärren som man själv får skriva ner och motläsa så att det inte råder några tvivel om att man kan ha missuppfattat det hela.
Vi ankom till slut till spår 2 i Ludvika med samma försening som under gårdagen – tolv minuter – vid tjugo över elva. Efter att ha avaktiverat var det bara att gå bort till hotellet för att få sig lite sömn.
Kvart över fem började jag klargöra och när allt var klart var det bara att invänta avgångstiden vid fem över sex. Även den här resan blev en repris på gårdagen och avlöpte utan problem. Idag lyckades jag ankomma spår 3a på Västerås C endast tre minuter efter tidtabell, så det var en förbättring mot gårdagen.
När X40-an från spår 3b multat ihop och jag lämnat över till föraren som skulle fortsätta mot Stockholm gick jag till Personallokalerna för att ta en kaffe innan det var dags att byta om och åka hem.