Tisdag

Alltså samma pass idag och start vid halv fem. Fordonet stod parkerat på spår 6 vid Västerås C och jag gick ut för att börja klargöra. Det var lite svårt att väcka Reginan efter nattsömnen och jag fick en massa datakommunikationsfel och andra konstigheter, så det blev till att ringa Driftstöd. Vi höll på kanske 20 minuter men till slut lyckades vi få till det och jag kunde börja klargöra. Tur att jag gick ut så tidigt som jag gjorde.

Vid halv sex hade jag växlat fram till plattformen på spår 5 och det blev avgång. X50-orna är väldigt lättkörda och allt gick precis som det skulle. Framme på spår 4 i Linköping synade ombordaren igenom tåget och så kunde jag växla bort till verkstadsspåren där jag precis som igår parkerade och gick till Personallokalerna för att ha rast.

Vid kvart i nio var jag tillbaka i samma tågsätt och efter att ha gjort kontrollerna före färd kunde jag växla fram till spår 3.

Tio över nio blev det avgång och uppehållen avverkades ett efter ett. När jag sedan strax före halv tolv stannade på spår 2 i Västerås lämnade jag över till den väntande föraren. Därmed var arbetsdagen över och jag kunde ta mig hemåt.