Nu kommer två tidiga pass på raken och i morse var det start strax före fyra. Fick gå ut till spår 20 på bangården där X2:an som jag skulle klargöra stod. Jag hade lite extra tid på mig och hann fixa ett par småfel innan det var dags att köra ner till Norra Bantorget för att furneras. När allt var klart rullade jag fram till spår 10 på Centralen och lämnade över till föraren som skulle köra det fullbokade tåget till Göteborg.
Jag hade nu en dryg timmes rast i Personallokalerna och då fanns det tid för en andra frukost. Vid kvart över sju gick jag ner till spår 3 för att byta av kollegan som precis kört ett varv på Uppsala med ett ”insatståg” (alltså ett tåg som bara går i rusningstid). Det var endast sex vagnar med ett lok i vardera änden och då går det som ett skott 🙂
Jag körde till Uppsala och tillbaka och allt gick precis som det skulle. När ombordarna synat klart på Stockholm C återstod bara att köra ut till Hagalund och ställa sig i kön till toatömningen. När jag väl kommit igenom hamnade jag på spår 32 och där var det bara att lämna tågsättet och så var arbetet klart för idag.