Jag hade beställt taxi från hotellet vid kvart över fyra och väldigt punktligt dök den upp. Framme vid Fagersta C gick jag in till Personallokalerna för att äta min frukostpåse.
Det blev även ett par koppar kaffe innan jag gick ut till spår 6 på bangården bredvid Centralen där min X14 stod och väntade på en dygnsklargöring.
När jag var färdig och ombordaren hade klättrat ombord kunde vi köra bort till Fagersta Norra. Där bytte jag ände och så var vi redo för avgång.
Vid fem över halv sex stängde jag dörrarna och så rullade vi iväg. Det här var morgonens första avgång från Fagersta och vi fick med oss ett antal mer eller mindre morgonpigga resenärer.
En timme senare stannade vi planenligt på spår 4b i Västerås och jag lämnade över fordonet till en kollega som efter drygt 10 minuter skulle köra tillbaka till Fagersta igen.
Jag hade en knapp halvtimme till nästa uppdrag så jag gick upp till våra Personallokaler för att ta en kopp kaffe.
Vid tio över sju ankom morgonens första tåg från Ludvika till spår 4b och jag bytte av kollegan som kört. När jag installerat mig i förarhytten i andra änden var det bara att invänta avgångstiden.
Tjugo i åtta slog signalen om till grönt och vi kunde köra iväg. Nu var destinationen Ludvika dit vi ankom till spår 2 vid halv tio. Det blev ett snabbt hyttbyte och precis när jag var klar med alla förberedelser var tiden för avgång inne.
Nu körde jag till Fagersta C och där blev jag avbytt. Därmed var min körning för dagen avklarad och det återstod bara att ta sig hem. Därför satte jag mig i resenärsutrymmet.
Kvart över elva stannade tåget på spår 4b på Västerås C. Jag gick för att byta om och promenerade sedan hemåt.