Som avslutning på helgen hade jag fått ett pass som började vid kvart över nio på förmiddagen.
Några minuter före halv tio stannade en ER1-a från Sala på spår 5. Jag tog plats i förarsätet och så var vi på väg.
Inga konstigheter inträffade under körningen och vi höll tidtabellen hela vägen. Vid tio i tolv rullade vi planenligt in till spår 4 på Linköping C och resenärerna lämnade vagnarna.
När tågsättet var synat körde jag upp till uppställningsbangården och parkerade på spår 27. Sen gick jag till Personallokalerna för att ha en timme och tjugo minuters rast.
Jag åt min matlåda, drack kaffe och pratade med kollegor.
Vid tjugo i två gick jag tillbaka till spår 3 på Centralen. Snart dök en ER1-a upp och när den stannat tog jag över. Jag gick till andra änden och förberedde mig för körning.
Tio över två blev det avgång och vi åkte iväg. Körningen gick smärtfritt även i den här riktningen. Vi fick dock en störning i ETCS-tågskyddssystemet strax efter uppehållet i Hälleforsnäs, men det var bara att kvittera när vi stannat och sedan fortsätta färden.
Fem i halv fem stannade vi på spår 2 i Västerås. Där lämnade jag över till den väntande föraren som fick fortsätta till Sala.
Nu var helgens arbete över och jag bytte om för att sedan gå hem.
I morgon är jag ledig men sedan är det nedräkning på allvar för semestern som närmar sig – endast fyra arbetspass återstår.