Helgens arbete som bestod av en överliggning började vid tio över två på eftermiddagen. Efter de vanliga förberedelserna gick jag ner till spår 5 där en ER1-a snart skulle ankomma från Sala.
Jag bytte av föraren och så blev det avgång. Allt flöt på enligt planerna och vid tio i fem ankom vi till spår 4 på Linköping C.
Jag lämnade över till kollegan som snart skulle köra tillbaka norrut igen. Sedan gick jag i småregnet bort till Personallokalerna för att ha ungefär 45 minuters rast.
Jag värmde matlådan, åt upp innehållet och drack en kopp kaffe på maten. Mer hann jag inte med utan det var redan dags att gå tillbaka till järnvägsstationen.
Nästa ER1-a var på ingång och när den stannat på spår 3 gick jag till andra änden för att göra mig klar.
Tio över sex slog signalen om till grönt och vi lämnade Linköping för idag. Fram till Hälleforsnäs låg vi helt enligt tidtabell men där fick vi invänta ett sent mötande tåg. Vi kunde sedan fortsätta med 5 minuters försening.
Vid fem i nio rullade vi in till spår 2 i Sala och där bytte jag ände.
Sista etappen gick tillbaka till Eskilstuna där vi ankom spår 2 vid fem över tio.
Ombordaren synade igenom tågsättet och sedan bytte jag ände för att köra ner till depån. Jag parkerade och lämnade fordonet jäms med tvätthallen enligt anvisning från depåpersonalen.
Sedan gick jag till hotellet nere i centrum och tog mitt rum i besittning.