Den här helgen skulle det bli extrajobb igen. Egentligen hade jag väl tänkt mig att få jobba ”vanliga” pass lördag och söndag, men så blev det inte.
Istället blev det samma ”nattpass” som jag hade natten mellan juldagen och annandagen. Även nu hade Personalplaneringen problem att få ut det. Fördelen med ett sådant pass blir ju ändå att man liksom får två lediga dagar i och med att man jobbar sen kväll och tidig morgon.
Det var alltså start vid tio över åtta på kvällen. Idag var ER1-an från Linköping ungefär 20 minuter försenad så det blev lite extra väntan i Personallokalerna innan det var dags att gå ner.
Jag bytte av kollegan som kört och så var vi på väg mot Ransta och Sala. Den här kvällen var det inga anslutningar mot Dalatågen, så av den anledningen spelade förseningen inte så stor roll.
I Sala bytte jag snabbt ände och så kunde vi åka iväg igen.
När vi vid tio över tio rullade in till spår 2 i Eskilstuna var det endast ett par minuter senare än planerat.
Efter att ombordaren synat igenom vagnarna körde jag ner till depån och parkerade på anvisat spår.
Jag tog min ryggsäck och gick till hotellet i centrum för att checka in.