Då var det dags för en uppföljning igen. Det var också ett bra tag sedan sist (slutet av oktober).
Nu i dessa tider med permitterade kollegor och inställda tåg så kan det vara klurigt att hitta någon lämplig kandidat. Jag hade dock tur och hittade en kollega som skulle följas upp i år och som dessutom började en lämplig tid med tanke på att jag slutade ganska sent i går.
Klockan tolv började kollegans arbetspass och vi möttes upp i orderrummet. En kvart senare var det dags att gå ner till spår 4b där en X51-a stod och väntade.
Efter säkerhetsklargöringen var det bara att invänta avgångstiden.
Kvart i ett rullade vi i väg. Drygt en och en halv timme senare stannade vi på spår 2 i Ludvika efter en problemfri och lugn färd.
Tio minuter senare var det avgång och då hade vi bytt ände och förberett återresan.
Inte heller på tillbakavägen inträffade något anmärkningsvärt och vid kvart över fyra stod vi åter på spår 4b i Västerås. En kollega tog över och vi gick mot Personallokalerna.
Jag meddelade att uppföljningen var godkänd och därmed var mitt uppdrag för dagen slutfört. Jag bytte om och gick därefter hem.