Andra dagen med praktikåkning innebar start en timme senare på förmiddagen, så jag åkte från Västerås vid tio i åtta.
Vid kvart i tio gick vi ner till spår 17a där ER1-an som vi skulle ha stod. En av eleverna tog plats i förarsätet och när tiden för avgång var inne körde vi iväg.
Körningen gick fint och utan problem och vi ankom till spår 2 i Arboga vid fem i halv tolv. Vi bytte ände och tio minuter efter ankomsten var det avgång igen.
När vi stannade på spår 1 på Eskilstuna C blev vi avbytta. Nu var det dags för lite lunch och därefter gick vi till depån.
Vi repeterade bland annat hur man stänger av och låser en krånglande dörr och rätade ut lite frågetecken som eleverna hade.
Klockan två var vi tillbaka på järnvägsstationen. På spår 2 rullade en ER1-a från Stockholm in och vi bytte av föraren med elev som kört. Nu blev det ett varv till Arboga igen innan vi fortsatte till Stockholm.
Efter en lugn och krångelfri resa stannade vi på spår 16 på Centralstationen i Stockholm. Nu var det dags för en av mina instruktörskollegor med elev att ta över fordonet.
Eleverna och jag tackade varandra för de här två dagarna. I morgon väntar examinering för dem. Det fick bli en kaffe i Personallokalerna i väntan på att mitt tåg hemåt skulle avgå.
Det var en av mina kurskamrater från lokförarutbildningen som körde tåget så det blev en pratstund med honom också.