Redan klockan ett var det väckning och då hade jag faktiskt hunnit sova några timmar.
Knappa timmen senare satte jag mig i bilen och åkte ner till Centralen för att byta om. Sedan körde jag vidare mot Eskilstuna.
När jag hade parkerat vid depån gick jag bort till Personallokalerna. Strax före halv fyra dök mina elever upp. Efter att ha tagit ut fordonslista och körorder gick vi tillsammans ner till depån.
På spår 10 stod vår ER1-a och väntade. Vi gjorde en dygnsklargöring av fordonet och när vi var färdiga var det bara att invänta vår tur att få köra upp till Eskilstuna C.
Strax efter klockan fem stannade vi på spår 1 för att ombordaren skulle hoppa in. Därefter körde vi iväg som tjänstetåg (utan passagerare) till Strängnäs.
Drygt femton minuter senare, när vi stannat på spår 2, bytte vi ände. Vid tjugo i sex blev det avgång.
Efter lite mer än en timme rullade vi in till spår 4 på Örebro C. Resan hade gått helt utan störningar.
Vi bytte ände igen och sedan var det bara att invänta vår avgångstid. Kvart över sju var det dags att lämna Örebro. På vägen tillbaka fick vi vänta på ett försenat mötande tåg före Arboga och därför blev vi tio minuter sena.
Tio över åtta stannade vi på spår 1 i Eskilstuna och lämnade över till föraren som skulle köra vidare till Stockholm.
Nu var dagens praktikpass över och jag sa hej då till mina elever och önskade dem lycka till på examineringen i morgon.
Efter att ha tagit en kopp kaffe i Personallokalerna gick jag tillbaka till bilen och åkte hem till Västerås.
I morgon blir det mer praktikåkning för mig. Nu är det dags att hjälpa till med nästa kurs.