Tisdag

I morse gick jag hemifrån vid sextiden och då hade regnet tagit en paus så att jag slapp använda paraplyet. Väl ombytt på plats i Personallokalerna tog jag en kaffe och upptäckte då att tåget jag skulle lifta med till Fagersta var inställt på grund av fordonsbrist. Min planering för dagens uppföljningstur sprack dessutom till följd av detta eftersom det var samma fordon vi skulle ha kört från Fagersta.

Jag rapporterade in gårdagens uppföljning i systemet under tiden jag väntade på att nästa tåg till Fagersta skulle avgå.

Kvart i nio steg jag ur tåget på Fagersta C och gick bort till Personallokalen. Där träffade jag föraren som jag skulle följa upp och tillsammans fixade vi till en ny planering för dagen. Jag ringde sedan Operativa Personalledningen för att meddela hur vi skulle göra.

Vid kvart över tio gick vi bort till järnvägsstationen. Lokaltågklareraren meddelade att det varit ett signalfel så vårt tåg skulle bli ungefär 10 minuter sent.

När tåget – en X14 – stannat på spår 3 bytte vi av föraren som kört från Ludvika och kollegan tog plats i förarsätet. Femtio minuter senare stod vi på spår 3b på Västerås C efter en lugn och fin resa.

Vi bytte ände och hann sedan upp till Personallokalerna för att hämta lite kaffe.

Vid kvart i tolv var det avgång tillbaka mot Fagersta igen och en timme senare gick den sista resenären av vid Fagersta Norra. Vi bytte ände och körde tillbaka till spår 1 på Fagersta C där vi parkerade.

Nu hann vi med att äta lunchlådorna i Personallokalen innan det vid tjugo i två var dags att gå ut till spår 3 för att ta över en X54 på väg norrut. Det var inga problem att köra upp till Ludvika och vi rullade in till spår 2 i rätt tid vid fem i halv tre.

Elva minuter senare var vi på väg igen och vi var fortfarande i tid när vi stannade på spår 2 på Fagersta C. Därmed var dagens uppföljning avklarad och kollegan fick gå hem. Jag liftade med samma tåg till Västerås och kunde sedan gå hemåt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

tjugo − 9 =

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.