Torsdag

Idag hade jag ett reservpass mellan tio och halv sex. Redan efter en halvtimme ringde Operativa Personalledningen och meddelade att det skulle bli jobb för mig på eftermiddagen, men fram till dess var det lugnt och jag kunde tillbringa tiden med att fika, prata med kollegor och äta lunch.

Vid kvart över två gick jag ner till spår 4b där en X14-mult var på väg in. Den bakre enheten hade gått låst från Ludvika och skulle nu parkeras på bangården bredvid Centralen. Vi kopplade isär fordonen och en kollega tog hand om den X14 som skulle parkeras medan jag installerade mig i fordonet som jag skulle köra.

Kvart i tre stängde jag dörrarna och så var vi på väg. En timme och fyrtio minuter senare – vid fem i halv fem – rullade vi in till spår 2 i Ludvika efter en problemfri resa.

Jag bytte ände och efter ungefär tio minuter så kunde vi avgå igen. Även körningen i den här riktningen gick utan problem och vid kvart över sex stod vi åter på spår 4b på Västerås C. Jag lämnade över till den väntande kollegan och gick sedan för att byta om. Nu var alltså dagens arbetspass över och det hade till och med blivit femtio minuters övertid.