Jobbhelgen inleddes klockan tre på eftermiddagen och vid kvart över var jag på väg ner till spår 4b, där en X14 precis ankommit. Jag bytte av instruktören och de två eleverna som kört från Fagersta. Jag gick till andra änden och gjorde mig klar.
Vid kvart i fyra stängde jag dörrarna och så var vi på väg. En timme senare var vi framme vid Fagersta Norra efter att ha haft uppehåll i Dingtuna, Hallstahammar, Surahammar, Ramnäs, Virsbo, Ängelsberg och Fagersta C. Jag bytte ände och när ombordaren synat igenom tågsättet körde vi tillbaka till spår 1 på Fagersta C där vi parkerade. Vi gick till Personallokalerna för att ha ungefär en timmes rast. Jag passade på att äta min matlåda.
Strax före sex var vi tillbaka i tåget. Vi skulle köra bort till Fagersta Norra igen, men det var ett tåg i vägen som höll på att köra ut på bangården bredvid Fagersta C. När det sedan väl kommit undan fick ett godståg åka först och sedan var det vår tur.
Vi var nu sena och när jag bytt ände vid Fagersta Norra och vi kom iväg så var det drygt 10 minuter efter tidtabell. De planerade mötena kom också i otakt så det gick inte att köra in någon tid längs vägen. När vi stannade på spår 4b på Västerås C vid halv åtta var vi ungefär en kvart försenade.
Jag bytte ände och förberedde mig för nästa varv. Vid kvart i åtta var det dags att avgå norrut igen. En timme senare var vi åter vid Fagersta Norra och de sista resenärerna steg av. När tågsättet var tomt körde vi tillbaka till spår 3 på Fagersta Central. Nu hade vi ungefär tjugo minuter kvar till avgång mot Västerås, så det var bara att sitta och ta det lugnt ett tag.
Det blev en resa utan konstigheter och tjugo över tio stannade vi på spår 3b på Västerås C. Därmed var dagens insats till ända. En kollega tog hand om tågsättet och jag kunde gå för att byta om.