Tisdag-onsdag

Efter att ha varit ledig hela dagen var det dags att gå och jobba på kvällen. Passet började vid fem i halv nio och även i natt skulle jag sova borta.

Vid kvart i nio ankom en X51-a från Ludvika och jag bytte av kollegan som kört. Efter att ha installerat mig i andra förarhytten var det bara att ta det lugnt och lyssna på radio tills klockan blev fem i halv tio och det var dags för avgång.

Det är det här tåget som det är fordonsbyte på i Virsbo, så efter att ha stannat där på spår 2 förberedde jag åt kollegan som skulle köra fordonet tillbaka till Västerås. Tåget från Ludvika – en X52-a – var ungefär fem minuter försenat, men när det väl stannat på spår 1 hoppade jag snabbt in i förarhytten som jag skulle köra från och förberedde avfärden. Vi kom iväg åtta minuter sent från Virsbo.

Framme på spår 3 i Ludvika vid tjugo över elva nattparkerade jag efter att resenärerna hade lämnat tågsättet. Sen gick jag bort till hotellet för att få några timmars sömn.

Vid kvart över fem på morgonen var jag på väg tillbaka till järnvägsstationen där jag nu skulle dygnsklargöra en annan X52-a som var parkerad på spår 2. Allt gick smidigt och bra och så var det bara att invänta ombordaren och avgången vid fem över sex.

Vid kvart i åtta rullade vi in till spår 4b på Västerås C och när tågsättet var synat och klart körde jag ut och parkerade det på spår 8 på bangården bredvid.

Därmed var arbetspasset till ända och jag bytte om och gick hemåt.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

nio + sju =

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.