Nya veckans första pass började vid kvart över ett och första uppgiften var att ta över regionaltåget från Göteborg när det dök upp vid fem över halv två. Jag körde det till Stockholm C med uppehåll i Enköping, Bålsta och Sundbyberg.
Vi rullade in på spår 7 ett par minuter före tidtabell. Medan ombordaren synade igenom vagnarna gick jag till andra änden och när allt var klart kunde jag köra ut till Hagalund. Jag behövde inte åka via toatömningen utan hamnade direkt på spår 17. Där parkerade jag och gick sedan till Personallokalerna för att ha ett par timmars rast.
När klockan närmade sig fem och jag ätit min matlåda samt fikat efteråt var det dags att gå ut till spår 22 där en Hagalundsförare höll på att slutföra rundgången på tågsättet jag skulle ha. Jag tog över och fick assistera växlingspersonalen med det efterföljande bromsprovet. När det var klart kunde jag ringa mig klar och så fick jag köra ner till spår 12a på Centralen.
Vid kvart i sex blev det avgång och jag satte fart på lok och de fyra personvagnarna. Efter att ha haft uppehåll i Flemingsberg, Södertälje, Gnesta, Flen, Katrineholm och Vingåker stannade jag på spår 4 på Hallsbergs järnvägsstation vid tjugo i åtta. Jag lämnade över till den väntande Hagalundsföraren som skulle göra rundgång med loket och så gick jag bort till Personallokalerna för att ha en dryg timmes rast.
Strax efter nio var det dags att gå tillbaka till stationen och efter några minuter ankom kvällens sista regionaltåg från Göteborg till spår 5b. Jag tog plats i förarhytten och så var vi snart på väg igen. Efter uppehåll i Kumla, Örebro S, Örebro C, Arboga och Köping stannade vi på spår 2 på Västerås C vid halv elva. Ombordaren och jag synade igenom tågsättet och så kunde jag köra ut till depån. När jag parkerat på anvisat spår beställde jag en taxi för att ta mig tillbaka till Centralen igen. Där bytte jag om och vid halv tolv tog jag bussen hem.