Söndagen bjöd på en långkörning till Göteborg. Passet började klockan tio och kvarten senare stod jag vid spår 5 där en X40-mult rullade in och stannade. Jag tog plats i förarhytten och fem i halv elva var vi på rull igen.
Hela resan gick väldigt smidigt och efter de vanliga uppehållen i Köping, Arboga, Örebro C, Örebro S, Kumla, Hallsberg, Laxå, Töreboda, Skövde, Falköping, Herrljunga, Vårgårda och Alingsås ankom vi till spår 5 på Göteborg C fem minuter före tidtabell vid tjugo över två.
När jag avaktiverat hytten gick jag till Personallokalerna för att ha ungefär en timmes rast.
Vid halv fyra, då jag ätit innehållet i matlådan samt druckit ett par koppar kaffe, var jag på väg ut igen till samma X40-mult som stod kvar på spår 5. Efter att ha utfört bromsprov samt testerna före körning och skyltat upp vagnarna var det dags att öppna dörrarna och låta de väntande resenärerna gå ombord.
Tio i fyra blev det avgång och vi lämnade Göteborg. Det var uppehåll på samma ställen i den här riktningen och allt flöt på utan konstigheter.
Vid fem över halv åtta stannade vi på spår 1a på Västerås C där jag lämnade över till Hagalundskollegan som skulle köra till Stockholm. Jag gick och bytte om och åkte sedan hem.