Tisdag

Då var det dags att köra till Ludvika i dagsljus för första gången. Passet började strax före halv tio och vid kvart i var det dags att gå ner till spår 4b där en Regina (X52) var på ingående. När den stannat pratade jag med föraren som kört och så gick jag till andra änden för att göra mig klar.

Kvart över tio blev det avgång mot Ludvika. Körningen gick utan konstigheter och uppehållen i Dingtuna, Hallstahammar, Surahammar, Ramnäs, Virsbo, Ängelsberg, Fagersta C, Fagersta N, Vad, Söderbärke och Smedjebacken avverkades ett efter ett. Till spår 2 i Ludvika ankom vi åtta minuter sent strax efter klockan 12.

När tågsättet var tomt och dörrarna låsta gick jag till rastlokalen för att äta min matlåda och ha lite rast.

Vid kvart i ett gick jag tillbaka till spår 2 och förberedde mig. Vid fem över ett lämnade vi Ludvika och satte kurs söderut. Det gick lika bra i den här riktningen och vi var tillbaka på spår 4b på Västerås C nån minut efter tidtabell vid kvart i tre.

Jag lämnade över till föraren som skulle köra nästa varv och så var dagens insats över och jag kunde byta om och därefter cykla hem.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.