Idag började jag vid halv fyra på eftermiddagen. Efter att ha fikat, skrivit ut fordonslistorna och tagit ut tågorder gick jag ner till spår 1a där en X40-mult precis hade ankommit från Stockholm. Jag bytte av föraren och gick till andra änden för att göra mig klar.
Tio över fyra var det dags för avgång mot Stockholm och vi rullade iväg. En knapp timme senare stannade jag på spår 8 på Stockholm C och då hade vi haft uppehåll i Enköping, Bålsta och Sundbyberg längs vägen. Jag lämnade över till den väntande Hagalundskollegan som skulle köra tillbaka till Västerås och kunde gå upp till Personallokalerna för en knapp timmes rast.
Kvart över sex stod jag vid spår 6 och väntade då ett loktåg från Mora rullade in. Jag skulle ta hand om rundgången så att föraren kunde få sin rast innan det var dags att åka tillbaka till Dalarna. När loket var tillkopplat i andra änden, det efterföljande bromsprovet avklarat samt att vi hade backat ner tågsättet mot stoppbocken var det bara att vänta tills föraren kom tillbaka.
Det blev en kort rast till i Personallokalerna innan jag gick ner till spår 7 vid halv åtta för att ta emot en tvåvagnars X40 från Hallsberg. När jag bytt av föraren som kört och gått till andra änden för att installera mig i förarhytten var det bara att ta det lugnt ett tag.
Fem i halv nio stängde ombordaren dörrarna och vi kunde avgå. Femtiofem minuter senare rullade vi in på spår 4 på Västerås C och jag kunde med varm hand lämna över till kollegan som skulle fortsätta mot Ludvika. Det innebar att dagens pass var över och jag gick till omklädningsrummet för att byta om.