Då var det en överliggning som väntade. Som vanligt cyklade jag ner till stationen och bytte där om till uniformen. Sen hade jag tid för en fika i Personallokalerna innan det var dags att börja göra något.
Klockan tjugo i tre beställde jag en taxi för att åka ut till depån, där mina två multipelkopplade X40:or stod och väntade. Jag började klargöra och efter ungefär 40 minuter när jag var färdig körde jag ner till spår 3 på Västerås C.
Strax efter tre var det avgång mot huvudstaden och ungefär en timme senare rullade vi in på spår 7 på Centralstationen i Stockholm, där jag direkt blev avbytt av en Hagalundskollega. Jag gick upp till Personallokalerna för att ha knappt en och en halv timmes rast och då passade jag på att äta matlådan.
Vid fem över halv sex bytte jag av föraren på en ankommande X40-mult på spår 7 och gick sedan till andra änden för att göra mig klar. Fem i halv sju blev det avgång med Hallsberg på destinationsskyltarna. Det började bli mörkt nu.
Hela resan förlöpte utan konstigheter och vi stannade på spår 4 i Hallsberg enligt tidtabell vid tjugo i nio. När tågsättet var synat och klart stängde jag dörrarna och gick därefter mot överliggningslokalen vid järnvägsstationen för att ta mitt rum i besittning. Efter att ha kollat lite på TV och ätit ett litet kvällsmål var det dags för sängen.