Sista passet den här veckan började vid halv fyra på eftermiddagen. En X2:a stod och väntade på spår 22 och när jag kom fram till den var det bara att börja med säkerhetsklargöringen. När den var klar körde jag ner till Norra Bantorget där ombordarna väntade och så kom Cateringservice och började furnera. Strax före fem rullade vi fram till spår 11 där jag lämnade över till föraren som skulle köra till Malmö. Jag gick upp till Personallokalerna för att ha en timmes rast och då passade jag på att äta min matlåda.
Strax efter klockan sex stod jag åter nere vid spår 11 och snart kom min X2:a framkörandes. Jag tog över och vid tjugo över avgick vi. Första uppehållet var som vanligt för påstigande i Södertälje. Strax före Katrineholm fick vi bromsa ner och stanna vid en stoppsignal eftersom båda spåren framför oss var upptagna av tåg i andra riktningen. Det var ett snabbtåg som skulle passera ett regionaltåg. Vi tappade några minuter på detta och det gick inte riktigt att köra i kapp tidtabellen igen. Efter uppehållet i Norrköping lämnade jag över tågsättet till den väntande föraren när jag stannat på spår 1 på Linköping C.
Nu hade jag två timmars rast och dessa tillbringade jag i Personallokalerna.
Strax före tio gick jag tillbaka till järnvägsstationen och snart kom dagens sista snabbtåg mot Stockholm inrullande några minuter efter tidtabell. Jag bytte av föraren som kört från Malmö och snart var vi på väg. Allt rullade på riktigt bra, men förseningen hängde med hela vägen. Även det här tåget hade uppehåll i Norrköping och Södertälje. Vi ankom till spår 18b på Stockholm C ett par minuter efter tidtabell vid tjugo i midnatt.
När ombordarna lämnat klart efter syningen körde jag fram till Norra Bantorget där Cateringservice avfurnerade och så kunde jag fortsätta ut till Hagalund. När toaletterna var tömda fick jag köra in i Nya Vagnhallen på spår 13 och parkera. Sen var det bara att gå mot utgången, ta bilen på parkeringen och åka hem i natten. Klockan var strax ett och nu väntar en ledig helg. Jobbar nästa gång på måndag.