Då var det dags att köra till Uppsala igen. Jag började strax före halv två och mitt 269 meter långa tågsätt – som vanligt 9 vagnar och ett lok i vardera änden – stod på spår 32 ute på bangården. När det var dags körde jag ner till spår 3 på Centralen och där var det bara att gå till loket i andra änden och göra sig klar för avgång.
Vid tjugo i tre rullade vi i väg och efter de sedvanliga uppehållen i Märsta och Knivsta ankom vi spår 4 på Uppsala C enligt tidtabell. I Uppsala har vi drygt 20 minuters vändtid och där upprepas proceduren med att gå till andra loket och göra sig klar. Tjugo i fyra var det avgång och returresan gick bra förutom att ett signalfel mellan Solna och Karlberg gjorde att vi tappade några minuter på slutet. Jag lämnade över till näste förare på tur och gick till Personallokalerna för att äta min matlåda under rasten på en timme.
Vid tjugo över fem rullade nästa Uppsalatåg jag skulle ha in på spår 3 och jag bytte av föraren. Efter att ha gjort mig klar i loket i andra änden blev det avgång vid tjugo i sex. Körningen gick bra i båda riktningarna förutom lite strul med ATC:n i loket som jag satt i när jag körde till Uppsala.
Tillbaka på spår 6 på Stockholm C synade ombordarna genom vagnarna under tiden jag gick till loket i andra änden och sen kunde jag köra ut till Hagalund. Efter toatömningen fick jag köra in i Nya Vagnhallen på spår 10 där depåpersonal kopplade loss loket jag satt i och så fick jag köra bort det till verkstaden. När jag parkerat på anvisat spår utanför verkstaden var klockan efter halv nio och det var hög tid att åka hem.