När jag parkerat bilen i Hagalund vid halv tolv gick jag till spår 23 på bangården för att lifta med en X40 ner till Centralen. Första insatsen för dagen var att byta av föraren på en ankommande X2:a, så vid tjugo i två stod jag vid spår 18b när snabbtåget från Malmö rullade in. När tåget var tomt och synat körde jag bort till vändspåren i Karlberg och bytte ände. När jag ringde mig klar fick jag direkt köra fram till Norra Bantorget där tågsättet både skulle städas ur och furneras. Jag passade också på att fylla färskvatten i två av vagnarna som indikerade låg vattennivå.
När sedan ombordarna dykt upp och var färdiga med sina förberedelser körde jag fram till spår 11 på Centralen varifrån det blev avgång med helt fullsatt tåg vid tjugo över tre. Destinationen var Malmö och efter uppehållet i Norrköping blev jag som vanligt avbytt när jag stannat i Linköping på spår 1. Jag gick bort till Personallokalerna för att ha min rast som i dag var drygt en timme lång.
Vid tjugo över sex stannade norrgående InterCity-tåg på spår 2 och jag bytte snabbt av föraren. Det var Rc6-lok samt sju vagnar vilket gav en längd på 201 meter. Det rullade på väldigt bra utan några konstigheter och vi hade uppehåll i Norrköping och Södertälje innan vi ankom spår 17 på Stockholm C i rätt tid vid tjugo över åtta. När ombordarna synat igenom vagnarna kunde jag rulla fram till Norra Bantorget där Cateringservice plockade ur mat och dryck ur kioskvagnen. Sedan kunde jag köra ut till Hagalund och ställa mig i kön till toatömningen. När jag fått toaletterna tömda hamnade jag på spår 21 där vagnarna kopplades loss och jag fick köra runt loket till andra änden. När det var kopplat och klart var det bara för mig att gå mot utgången för att sätta mig i bilen och åka hem. Nu väntar en jobbhelg.