Den här veckan fortsätter med eftermiddags-/kvällspass och idag började jag strax efter fyra. Efter att har parkerat bilen i Hagalund gick jag till spår 33 på bangården för att lifta med ett tjänstetåg in till Centralen. Väl där gick jag direkt till Personallokalerna för att fika lite och prata med kollegor innan det var dags att ta ut dagens fordonslistor och order. Vid femtiden var det dags att gå ner till spår 19b där snart en multipelkopplad X40 ankom från Eskilstuna. Jag hoppade in i bakersta hytten och när alla resenärer lämnat tåget och det var synat och klart körde den andre föraren bort till vändspåren i Karlberg. Där kunde jag aktivera min hytt och så fick vi stå och vänta i knappt en halvtimme innan vi fick komma ner till spår 10 på Centralen.
Vid tio i sex blev det avgång med destinationen Arboga. Efter uppehåll i Flemingsberg, Södertälje, Nykvarn, Läggesta och Strängnäs ankom vi till spår 2 i Eskilstuna ett par minuter före tidtabell och jag blev avbytt av föraren som skulle köra vidare till Kungsör och Arboga. Jag gick upp till Personallokalerna där jag skulle tillbringa min rast på drygt två och en halv timme. Förutom att äta min matlåda, pratade jag med kollegor samt kollade lite på semifinalen i junior-VM mellan USA och Ryssland.
Vid tio i tio var det dags att gå ner till spår 1 där en X40 från Arboga rullade in. Jag bytte av föraren och exakt klockan tio blev det avgång. Det tog lite tid att få upp farten eftersom en av tre motorer inte fungerade och det gjorde att det inte gick att hålla exakt jämna steg med tidtabellen, men vi tappade ändå inte så värst mycket tid. Det var uppehåll på samma ställen som när jag körde till Eskilstuna och strax efter klockan elva ankom vi till spår 17b ett par minuter efter tidtabellen.
När ombordaren gått igenom tågsättet och kollat att ingen var kvar stängde jag dörrarna och körde ut till Hagalund. Där blev det sedvanlig toatömning och sedan hamnade jag på spår 33 där jag parkerade och så kunde jag gå mot utgången och parkeringen för att åka hem.