Nyårsaftonens arbete började vid kvart i elva på förmiddagen. Första uppdraget var (säkerhets)klargöring av en X2:a som skulle gå till Göteborg. När jag var klar och tiden inne körde jag ner till Norra Bantorget där furneringen vidtog. Ombordpersonalen kom i taxin och intog sina platser. Sen körde jag fram till spår 11 på Centralen där jag lämnade över till Göteborgsföraren som skulle köra hem tåget. Jag hade nu en knapp timmes rast vilken jag tillbringade i Personallokalerna genom att prata med glada kollegor.
Strax efter klockan ett gick jag ner till spår 17b där en X40 från Linköping dök upp. Jag bytte av föraren och vid kvart över blev det avgång mot Gävle. Uppehåll på Arlanda och i Uppsala innan det var raka spåret upp till Gävle. Ankom till spår 3 på Gävle C nån minut före tidtabell där ombordaren synade inuti medan jag bytte ände för att kunna växla ut till spår 56 på uppställningsbangården Maxim.
Jag gick sedan bort till Personallokalerna för att ha nästan en och en halv timmes rast och då blev det intag av innehållet i matlådan. Vid halv fem gick jag tillbaks till samma X40 och när jag var klar fick jag växla fram till spår 3. Vid kvart över fem blev det avgång och efter uppehåll i Uppsala och på Arlanda rullade jag in på spår 10 på Stockholm C vid tjugo i sju, där jag lämnade över till föraren som skulle fortsätta till Linköping. Efter att ha önskat varandra Gott nytt år gick jag direkt till Pendeln för att åka ut till Ulriksdal och sedan gå till parkeringen i Hagalund. Där tog jag bilen och åkte hem. Nästa gång jag jobbar är det nytt år! 🙂