Nu var det dags att köra tjänstetåget till verkstaden i Örebro igen. Start strax före klockan åtta på morgonen och när jag anmälde mig fick jag reda på att jag skulle ha två lok och en vagn. Verkstadspersonalen höll på att koppla ihop tågsättet på spår 33 ute på bangården. När jag kom ut kollade jag att allt var ok och så fick jag hjälp av depåpersonal med bromsprovet. Sen var det bara att köra iväg. Det är bra tryck när man drar på och har två lok med ungefär 9800 hästkrafter och samtidigt bara en vagn efter 🙂
Det rullade på väldigt bra längs vägen som gick via Södertälje, Eskilstuna och Arboga. Första gången jag fick stanna för möte var mellan Arboga och Örebro. Jag ankom verkstaden klart före den planerade tidtabellen. När jag parkerat tågsättet på anvisat ställe gick jag till lunchrummet för att äta min matlåda.
Det var meningen att jag skulle ha det ena loket med tillbaka till Hagalund plus en vagn som skulle bli färdig runt lunch. Det visade sig dock att verkstaden inte skulle hinna klart med vagnen som planerat och då blev det ensamt lok på tillbakavägen. När jag ätit och fikat klart gick jag ut till loket och snart var jag på väg igen. Även på tillbakavägen rullade det på väldigt bra och inget konstigt inträffade. Jag fick stanna några gånger för möten. Framme i Hagalund körde jag direkt till det anvisade spåret på lokuppställningen, där jag parkerade och så gick jag till Personallokalerna. Där satt jag och pratade lite med kollegor innan jag gick till bilen för att åka hem.
I morgon är jag ledig.