Jobbhelgen började klockan 10 med att klargöra en X2:a på spår 26 ute på bangården. Hittade inga konstigheter under klargöringen och kunde sedan köra ner till Norra Bantorget där furnering väntade. Passade på att fylla vatten i två av vagnarna när jag ändå väntade. Körde sedan fram till spår 10 för att låta resenärerna ta plats. Tåget var fullbokat. Tågklareraren ringde och jag fick en säkerhetsorder angående nedsatt hastighet förbi Älvsjö på grund av obehöriga i spårområdet. Det var samma tågklarerare som var i tjänst igår när jag också fick en likadan order. Det blev sedan avgång vid kvart över tolv. När jag kom fram till Älvsjö fick jag besked av tågklareraren att makulera ordern eftersom ingen person hade påträffats och jag kunde då öka hastigheten. Vi hade uppehåll i Södertälje och Norrköping innan jag blev avbytt direkt när jag stannat på spår 1 i Linköping klockan två. Nu väntade två timmars rast i Personallokalerna.
Strax före fyra gick jag tillbaka till järnvägsstationen för att ta över norrgående X2:a. På grund av signalfel nere i Skåne var tåget åtta minuter försenat när det stannade på spår 2 och när jag satt mig bakom spakarna och ombordarna stängt dörrarna satte jag fart norrut. Även nu var det uppehåll i Norrköping och Södertälje och när vi ankom spår 19b på Centralen var det 13 minuter efter tidtabell. När ombordarna lämnat klart efter att ha synat körde jag fram till Norra Bantorget eftersom tågsättet skulle avfurneras. Sen fortsatte jag ut till Hagalund, fick toaletterna tömda och fick sedan lämna fordonet utanför verkstaden på spår 48. För mig var det bara att gå mot utgången, för att sedan sätta mig i bilen och åka hemåt.