Ännu tidigare start idag – redan klockan fyra – vilket innebar väckning kvart över ett …
Första insatsen var att klargöra en X2:a som stod på spår 15 i Nya Vagnhallen. Klargöringen flöt på och inga konstigheter inträffade och när jag ringt in de småfel jag hittat kunde jag köra ner till Norra Bantorget så att Cateringservice skulle kunna furnera tågsättet. Ombordarna dök upp i taxi och när allt var klart rullade jag fram till spår 12a där jag lämnade över till den väntande föraren som skulle köra morgonens första direkttåg till Göteborg. Jag hann gå upp till Personallokalerna en kortis innan det var dags att gå ner till spår 3 för att byta av föraren på morgonens första tåg från Uppsala.
Vid tjugo i sju var det avgång och jag körde alltså ett ”varv” på Uppsala med ett fullängdståg det vill säga 269 meter. Stannade åter på Stockholm C vid tjugo över åtta och blev direkt avbytt. Nu skulle jag ha en dryg timmes rast innan det var dags att byta av föraren på en ankommande X2:a från Göteborg, men på grund av spårfel mellan Göteborg och Alingsås var tåget ungefär 40 minuter sent. Det blev alltså en lite extra lång rast. Kvart över tio stod jag vid spår 17b när tåget rullade in och jag bytte av föraren. När jag fått klart från ombordpersonalen körde jag direkt ut till Hagalund, passerade genom toatömningen och parkerade sedan tågsättet på spår 34. I och med det var dagens pass slut och jag gick till bilen för att ta mig hem.