Dagens arbete började klockan åtta och då hade jag redan ätit mina smörgåsar och druckit ett par koppar kaffe samt tagit ut tågordrar och skrivit ut fordonslistorna. På spår 24 stod min X2:a uppställd som jag genast började klargöra. Hittade några småfel som jag rapporterade in men allt fungerade i övrigt precis som det skulle. När klargöringen var utförd körde jag ner till Norra Bantorget i vanlig ordning för furnering.
Ombordarna dök upp i taxin och eftersom det här tågsättet skulle gå till Köpenhamn utförde vi den speciella kontrollen av utrop i tåget samt internkommunikationen mellan vagnarna som måste vara gjord för att få köra över Öresundsförbindelsen. Sen var det dags att köra fram till spår 11 på Centralen varifrån vi skulle avgå vid kvart över tio.
Ingenting strulade längs vägen som innefattade uppehåll i Södertälje och Norrköping. Tåget gick väldigt bra och det var lätt att hålla tiden. Ett par minuter före tidtabell stannade jag på spår 1 i Linköping där jag som vanligt blev avbytt. Rasten på knappt två timmar tillbringades även idag i Personallokalerna.
Strax före klockan 14 stod jag vid spår 2 där norrgående X2:a från Malmö stannade ett par minuter före tidtabell och jag fick ovanligt gott om tid att göra mig hemmastadd bakom spakarna innan klockan slog hel timme och det blev tid för avgång. Uppehållen på tillbakavägen var desamma som på nervägen och även detta tågsätt gick väldigt bra. Till Centralstationens spår 18b ankom vi ett par minuter före tidtabell och alla resenärer lämnade tåget. När ombordarna lämnade klart körde jag fram till Norra Bantorget där Cateringservice direkt började avfurnera. Efter toatömningen i Hagalund hamnade jag på spår 29 där jag bara kunde lämna tågsättet och gå mot utgången för att åka hemåt.