Samma arbetspass som i måndags vilket innebar start klockan åtta i Hagalund. Idag var det inte fordonsbrist så jag fick börja med den planerade klargöringen ute på spår 27 på bangården.
När det var klart körde jag som vanligt ner till Norra Bantorget där Cateringservice väntade på att få furnera. Ombordpersonalen dök upp och när allt var klart fortsatte jag fram till spår 10 på Centralen där jag lämnade över till den väntande föraren som skulle köra till Göteborg. Jag gick upp till Personallokalerna för att ha drygt en och en halv timmes rast.
Vid kvart i tolv gick jag ner till spår 17b där X2000-tåget från Arvika snart rullade in. Jag bytte av föraren och när tåget var tömt på resenärer körde jag bort till vändspåren i Karlberg. Där avaktiverade jag hytten, tog mina saker och gick invändigt till hytten i andra änden av tågsättet. Efter att ha aktiverat och utfört kontrollerna innan färd ringde jag till Fjärren och meddelade att jag var klar. Strax därefter slog signalen om till grönt och jag kunde köra fram till Norra Bantorget. Där fyllde jag färskvatten i de vagnar som indikerade låg vattennivå medan städpersonalen fixade till invändigt och snart kom även Cateringservice och stödfurnerade det vill säga kompletterade/fyllde på förnödenheter i bistro och första klass. När ombordpersonalen intagit sina platser och kollat att allt var ok kunde jag köra fram till spår 12a på Centralen för att låta resenärerna gå ombord. Klockan kvart över ett blev det avgång och efter uppehåll i Flemingsberg och Norrköping ankom vi spår 1 i Linköping på utsatt tid. Där blev jag avbytt och kunde ta halvannan timmes rast. Efter att ha ätit matlådan och fikat och tagit det lugnt ett tag gick jag vid kvart i fem ut till spår 2 för att vänta på tåget från Malmö. Jag bytte av föraren och fortsatte norrut. Det var uppehåll på samma ställen som på nervägen. Ett par minuter före tidtabell ankom vi spår 19b på Centralstationen och när ombordpersonalen synat klart körde jag fram till Norra Bantorget där det väntade avfurnering. I Hagalund blev toaletterna tömda och sedan kunde jag lämna tågsättet på spår 18 och gå mot utgången ungefär tolv timmar efter att jag började i morse.